رواية عشق الادهم الفصل الثامن 8 بقلم رانيا شاهر


 رواية عشق الادهم الفصل الثامن 8 بقلم رانيا شاهر 

روايـة عشق الأدهم

بقلمـي

رانيـ🦋ـا شـاهر

الـبارت الـ8


قاعدين في كافيه وبيضحكوا عاللي بيحصل في الكلية

يارا بصوت كله ضحك:- خلاص ي شهد آيات هتعيط من التحفيل😹😹😹😹

آيات وهي مقموصة🥺:-

خليها تحفل زيادة شويةة مهي معندهاش مشاعير

شهد وهي بتكتم ضحكتها: 😹😹😹😹😹

وكمان مشاعير😹😹😹

دا انتي خرابةة فعلاً 

*وعلي صوت ضحكهم شابين فالترابيزة اللي قدامهم بدأوا يغلسوا عليهم*

هنا سكتوا البنات وأخدوا بالهم وبدأوا يقلقوا

شهد بخوف: يلا نمشي علشن الحيوانين دول بيبصوا جامد






آيات نادت للويتر ودفعوا الحساب ومشيوا

طلعوا البنات ولسا هيركبوا العربيه ولقوا الشابين دول بيغلسوا جامد وبيقربوا لهم

بدأت يارا تصرخ...

يا تري هيحصل اي!!


بيسووق عربيته بسررعه جنونيه وبيخبط بايده جامد وعيونه داكنه من كتر الغضب

ركن عربيته وطلع عمارة وخصوصا الدور الرابع فتح الباب ودخل

بصوت كله حنيه:-أخيراً افتكرت تسأل عل نانا

أدهم وهو بيترمي فـ حضنها أنا آسف ي نانا 

آمنه:- بصوت مخضوض

مالك ي أدهم؟!

أدهم عاوز انتقم منها 

عاوز اكسر قلبها

هي السبب ف كل حاجه

هي السبب فضياع أمي 

وخبط بإيده عالترابيزة لدرجة ان الازاز اتكسر فإيده.

آمنة بخضة أدهم اهدي يبني

تعالي اطهرلك ايدك

نادت آمنه علي ثناء علشن تجيب لها المعقم 

عقمت آمنه جرح أدهم

بس جرح قلبه كبير

آمنة تبقا جدت أدهم والدت أمه

بتحبه جداًوأكتر واحده فهماه وعارفه ان قسوته دي وراها قلب طيب اتأذي كتير فـ بطل يحس بأي حاجه وأي حد


آمنةة:- مين دي ي أدهم اللي عاوز تدمرها

مين اللي ضيعت بنتي 

فهمني يبني وريح قلبي

أدهم بصوت مخنوق: هتفهمي كل حاجه ي نانا بس فـ وقته وسابها ودخل لاوضته


*فلـاااش بــــاكـ* 

فهد:- دي المعلومات اللي طلبتها ي أدهم باشا

أدهم بص في الملف وبصدمةة مليكةة محمد الحصري صديق بابا!!!!! 

كمل أدهم قراءة في الملف لحد م شاف حاجه غريبه

وفاء العناني أمها!!! 

طيب ازاي!! 






كمل قراءة وهو متأكد انه هيعرف عنها كل حاجه 

طبعاً دا أدهم الأباصيري مفيش معلومه تخفي عنه

وفاء العناني!!! 

وفاء العناني اللي ابويا كان بيخون أمي معاها

ماما اللي ماتت مقهورة لما عرفت بخبر جوازه في السرر

*يعني اي وصررخ بأعلي صوته*

حط ايده عل دماغه وعمل تليفوناته وعرف إن أبوه اتجوز وفاء العناني سنةة بس شاء القدر ومحملتش من ابوه بسبب مشاكل عندها

وطبعا لما جده عرف بجواز أبوه من وفاء العناني غصب عليه يطلقها لانها مش من مستواهم وخلاه يتجوز 

ريحانة الأباصيري بنت عمه ومن نفس العيله 

وطبعاً لما ريحانه عرفت إن جوزها مبيحبهاش واتجوزها تحت ضغط وانه رجع يكون عل علاقه بوفاء

ماتت من القهر ومعانلة أحمد معاها وخيانته ليها وسابت أدهم 6سنين!!!

وفاء حاولت تطلب من احمد الاباصيري يعلن جوازهم بس رفض بحجة انه هيربي ابنه ورمي وفاء اللي قدرها وقعها فـ دكتور محمد الحصري واتجوزت د/ محمد الحصري بعد م عرف ظروفها وشاف انها ملهاش حد وعالجها وقدرت انها تهديه مليكةة

ملكةة قلبه وكل حيات محمد الحصري🥺🔐🤎


   *بـــــــــــــــــــــاكـ....... 💔*

حاسس ان قلبه هيتخلع من مكانه

العصبيه هتجننه..وفجأةة لمعت عيونه وابتسم بمكررر

يا تري هتعمل اي ي أدهم!!!






كريم:- انت سامع ي علي الصوت دا

عمر:-ايوا يعم بس احنا مالنا

كريم: مالنا ازاي ي أخي وجرري كريم ناحية الصوت

شهد وصوتها كله عياط الحقووونا....سيبني يحيوانن

*كريم بصوت جهووري*

بتتشطروا عل بنات يشويةة كلاب ومال فيهم ضرب

البنات مسكوا فـ بعض وبيعيطوا وخايفين اوي

عمر: بعد م خلص من الضرب نفض ايده باستهزاء وراح لهم وقال لهم: انتوا بخير

_آيات بخوف: هزت راسها بـ أيوه_

الشابين طلعوا يجروا م الخوف وكريم راح للبنات وبصوت كله رجووله

انتوا تمام؟؟!

شهد بصوت مبحوح: اايوه

ششكرا لحضرتك

عمر:- مفيش حاجه دا كان واجبي

تحبوا نوصلكم

شهد بامتنان: لا شكراًاحنا معانا العربيه ببعد اذنكم ومشيوا


كريم بعد م مشيوا ضرب عمر فـ بطنه: اي يحيوانن انت اللي نوصلكوو دي.

عمر بهزار: يعم اي يعم بنات ولازم نقف جنبهم😉

كريم وهو بيضربه: طب يلا يحنين علشن نروح😹🤌🏻


اممم..أنا فين

قالتها سما بصوت ضعيييف💔

مليكةة بخضةة: سمااا حبيبتي انتي فوقتي

وطلعت تجري تنادي الدكتور🥺♥️♥️






مليكةة بصوت كله عياط وفرحةة بنفس الوقت🥺♥️

دكتوور:- سما فااقت

صحبتي فااقت وبتتكلم

راح الدكتور مع مليكة يطمن ع الحالة

الدكتور:- سما انتي كويسه! 

انتي سمعاني 

كاام دول ي سماا!!؟ 

سما بعياط:- اا 5

الدكتور: حاسةة بتعب؟!

سما بتعب شديد وصوت مش مسموع: آه قلبي تأعبني اووي مش حاا...... وبدأت تفقد الوعي تاني

الدكتور نادي الممرضه بسرعه وطلب جهاز الـPCR

وبدأ يعمل صدمات متواليه علي قلبها علشن ترجع للحياة

سما قلبها بدأ يشتغل تاني ولكنها نايمه خالص مش حاسه بحد

مليكة للدكتور:- سما فيها اي ي دكتور

ابدكتور بتأثر:- للأسف سما جسمها ضعيف وقلبها اتأثر من الخبطةة ومش مستجيب معانا للعلاج

تاليا ومليكة اتخضوا من الصدمه قعدوا عالكرسي

مليكة بعياط هستيري:- يعني اي

الدكتور:- للاسف الخبطه كانت شديده عليها وخصوصا علي الجزء العلوي من الجسم

دعواتكم ليها...بعد اذنكم


هيثم الكـردي بصوت كله حـده

يعني إيي مش مستجيبه للعلاج

اومال انتوا بتعملوا اي

والفلوس اللي دافعهالكم دي اي

الدكتور:- اهدي ي هيثم باشا

مفيش حاجه ف ايدنا وعالعموم هي هتفضل تحت الملاحظه والموضوع مش هيطول بشرط نفسيتها تتقبل اللي حصل لها 


قفل هيثم تليفونه ولاول مرة يحس بالذنب

يا تري هيسيب سما كدا ولا هيعمل معاها اي!!!؟


رانيا  شاهر  

                     الفصل التاسع من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×